Jag ska inte gnälla....

Min kära vän Helena är höggravid och ska enligt beräkningarna föda sitt tredje barn nu på fredag.
Inte nog med det så ligger hennes äldsta dotter och kräks...och inte nog med det...nej...deras yngsta svalde i helgen en enkrona som satte sig på tvären så att han fick åka upp och sövas och opereras....under den här tiden gick Helena med förvärkar...


Håller tummarna för att hon klarar sig ifrån magsjukan......och att förlossningen går galant.


Så att jag sitter här och gnäller lite över att jag nu har 2 sjuka barn här hemma är en bagatell.

Rasmus fick hög feber ikväll men Hugo är feberfri fast fortfarande "sjuk" och vi kämpar med penicilinet 3 gånger i dagen 8 ml utblandat i cola i 2 små snapsglas.....

Inte nog med det..nej ikväll kom Kalle hem som ett vrak och dök ner i soffan coh kände sig riktigt risig. Så i morgon går jag och jobbar, Kalle är hemma och vabbar pojkarna och passar förhoppningsvis på att bli frisk själv.
Själv har jag en arbetsdag som sträcker sig från 6.30 - 17,00.

Men vad har jag att gnälla om ....när det finns dom som har det mycket värre....sjuka barn hör liksom till.

Nu ska jag hämta in kvällspigga Hugo och gosa lite med honom.

Kram och godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0