1:a advent 2008

Vaknade lugnt och mysigt. Hugo och jag låg kvar i sängen länge och tittade på barnkanalen, Kalle hade hunnit iväg till Köping på ledarutbildning och Rasmus kom insmygande en efter en liten stund.

Vi gick ner, åt frukost, tände första ljuset och bara tog det lugnt.
-Mamma, är det bara 4 dagar kvar till julafton nu, säger Rasmus och tittar på de fyra ljusen på bordet.
-Nej, 4 veckor ungefär.
-Hur lång tid är det?
-Lång tid......

Klockan 10 var det gympasalen med grannbarnen. Allt flöt på jättebra...ända tills vi avslutade det hela med springtävling..fram och tillbaka. Eller tävling och tävling...en av våra söner ser det endast som en tävling. Rasmus och Felix sprang från ena sidan och Hugo startade från den andra...hade jag stått på sidan så hade jag sett vad som komma skulle.

Givetvis springer Rasmus och Hugo in i varandra, PANG, Hugo far omkull omkull och gör sig illa i ansiktet, Rasmus blir mest arg på Hugo som var i vägen för hans tävling.

Sen gick vi hem till mormor och morfar för att äta pannkaka. Där lämnade jag barnen och gick hem för att pynta och städa. Körde stenhårt i ett par timmar innan jag hämtade hem ett par nöjda pojkar som hunnit med att göra ett pepparkakshus med mormro och morfar och gammelmormor Gun.

Medan Rasmus sen var hemma hos David och lekte så passade jag och Hugo på att baka pepparkakor...som ni kan se här nedan.






Vad tänker du göra???


Nej, inte på linsen!!



När Hugo sen blev nattad så passade jag och Rasmus på att baka pepparkakor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0